27. november 2008

Viva la vida!

Ojj, var det blitt så lenge siden sist, det har sin forklaring i at jeg har hatt mange andre ting å drive på med. Vi var på klassetur for to helger siden, til Vinales. Det tror jeg fort kan være den fineste plassen jeg har sett, det som var kulest var fjellene rundt byen, for byen lå nede i en dal og rundt var det disse høye bratte grønne fjella. Jeg var en dag på fottur og da fikk jeg sett mye, og var også på besøk på en gård som lå et stykke oppe i fjellet. Vi var bare en 8 stykker som var på turen, men det passet bra for da fikk man meg seg en god del av hva guiden sa! Oppe på gården var jeg så barsk at jeg turte å drikke hjemmelaget sistronsaft som vi fikk servert (jeg har vært ganske skeptisk til maten her i fare for å bli dødsenssyk, men den siste tiden har jeg stort sett levd på litt så tvilsom mat.) Mange hjemme i Norge ville fått ganske sjokk hvis de fikk se hvordan lunsjen vår ser ut f.eks ;P (Jeg har tatt bildet av den:)

Den begynner å nærme seg eksamen, og det vises på mange ansikter. Jeg tar det med en overraskende ro, jeg har aldri før hvert så rolig før en eksamen. (og det er vel kanskje ikke så bra?) Kanskje jeg skulle elte meg selv opp litt slik at jeg ble nervøs. :P

Nå har Lene, Kjersti og jeg nettopp hvert nede i byen og handla :) Vi reiste etter skolen (dvs. jeg var ikke på skolen, så vi dro når de var kommet hjem fra skolen ;P) og tok "amerikaner" ned til Capitolio. Der gikk vi litt rundt i hovedgata en stund, og etter hvert fant vi et marked og der gikk jeg litt bananas (for å bruke et horribelt uttrykk!) Jeg kjøpte en hel masse julegaver, så folk kan forvente seg cubanske gaver i år ;)